close

<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d4446831562288921036\x26blogName\x3d%E3%83%84+Rush+Shafiq+%E3%83%84\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://rushshafiq.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://rushshafiq.blogspot.com/\x26vt\x3d-7130052547661151014', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
PUSH
Current updates:
Giler bosanlah duduk rumah je x buat ape ape :(
♥ Owner
Hello, Assalamualaikum. My name is Muhammad Rushafiq or known as Rush Shafiq/Rush/Shafiq. I'm 18 years old. The owner of this blog. Thank you for visiting my simple blog. Please come again soon :)

Facebook | Twitter | Formspring | Blogskin

 ♥ Rush Shafiq |
♥ Navigation
Stories Profile Stuffs Affiliates Hire
♥ Like


♥ Talk
♥ Klik Klik
Please KLIK my CHURP CHURP below here


♥ Blog Archives


♥ Credits
Designer: Rush | Shafiq
Graphic: Adobe Photoshop CS4
Thanks to: Izyan | Han Hanan


Sahabat
5.1.12 | 9:48 PM | 0 comments

Salam semua. Salam 1 Malaysia. Salam 1 Islam...

Apa khabar? Baik? Alhamdulillah...semua itu nikmat dari Allah SWT. Ok, hari ni shafiq nak cerita tentang persahabatan dan percintaan. Hahaha, confirm majority ramai yang tgh bercinta sekarang ni. Kalau betul sila angkat tangan. Fuuuh, ramainya! Hehehe..just joking. Setiap orang pasti ade kawankan? Hidup kita x lengkap jika tiada kawan kerana kawan juga salah satu sebahagian daripada hidup kita. Kawan juga merupakan anugerah dari Allah SWT. Maka itu, jagalah hati kawan masing2 ye? Sebaik baik sahabat di sisi Allah SWT ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran di sisi Allah SWT ialah orang yang terbaik terhadap jirannya (Hadith riwayat Al-Hakim)

Dari Nu'man bin Basyir r.a., Rasulullah telah bersabda:
“Seorang Muslim adalah saudara muslim lainnya, ia tidak menzaliminya, merendahkannya, menyerahkan (kepada musuh) dan tidak menghinakannya.” (Hadis riwayat Muslim)

“Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati.”

Maka dengan itu, sahabat itu lagi penting daripada kekasih. Biar hilang kekasih daripada hilang kawan. Hilang kekasih, kita masih ada kawan, hilang kawan siapa lagi selain keluarga. Kawanlah orang yang telah banyak membantu kita setiap kali kita ditimpa kesusahan. Mereka telah banyak berjasa pada kita namun kita tidak mampu untuk membalas jasa mereka. Hanya Allah sahaja yang mampu.

Hadis al-Bukhari dari Abu Musa al-Asy'ari, bermaksud:

“Diumpamakan rakan yang soleh dan rakan yang jahat ialah seperti (berkawan) dengan penjual minyak wangi dan tukang besi. Penjual minyak wangi tidak akan mensia-siakan anda, sama ada anda membelinya atau hanya mendapat bau harumannya. Tukang besi pula boleh menyebabkan rumah anda atau baju anda terbakar, atau mendapat bau busuk.”
Antara sahabat yang terbaik buat kita ialah:

1) suka melindungi sahabatnya.
2) tidak pernah mengecewakan kita.
3) taat pada perintah Allah SWT.
4) berbakti kepada orang tuanya.
5) tidak lalai akan hal duniawi.
6) mengambil berat tentang hal kita,

dan banyak lagi.

Hati-hatilah memilih kawan, kerana kawan boleh menjadi cermin peribadi seseorang. Apa pun berkawanlah kerana Allah SWT untuk mencari redha-Nya.

Aku rindu pada korang semua. Bila kita nak berjumpa lagi macam dulu? Bila lagi kita nak berkumpul macam sekolah dulu? Aku teringin nak tengok kita bergabung semula macam dulu. Sekarang ni masing-masing dah ada hala tuju masing-masing. Huurmm..T_T apa-apa pon aku doakan korang yang terbaik. Aku x akan lupa korang sorang demi seorang. Nama korang tetap terpahat dalam ingatan aku. SAYANG KAMU SEMUA....!!
X lupa juga pada Farith, Mubin, Talha, Shukri, Ifat, Asraf, Farouk, Fahmi dan lain-lain lagi. Walaupon kita x sekelas namun kita boleh jadi sahabat yang terbaik buat aku. Meskipun kita jarang keluar bersama-sama, namun kita boleh jadi kawan lagi kan? Semakin hari korang semakin rapat dengan aku. Aku x akan lupa jasa korang semua. Hanya Allah sahaja yang Maha Berkuasa dapat membalas budi korang. Aku rindu korang semua. Harap-harap korang semua sihat belaka. AMIN...! dan pada yang lain-lain juga yang mengenali diri ini, TERIMA KASIH KERANA MENERIMA SAYA DENGAN SEADANYA...*ayat jiwang giler kan?..*






NEWER POST | OLDER POST | HOME